Stiri de ultima ora

Dictionar imobiliar

imobiliare-stiri | 14 iunie 2012

Dictionar Imobiliar

 

 ANTECONTRACT – conventia prin care una din parti sau ambele parti se obliga sa

incheie in viitor un anumit contract al carui continut esential este determinat in prezent.

Este deci un acord de vointa prealabil perfectarii altui contract, acord ce are ca obiect

asumarea obligatiei de a face, adica de a perfecta ulterior contractul promis, in conditiile

convenite prin respectivul acord prealabil.

 AFINI – persoane intre care exista legatura de afinitate. Sunt sotul si rudele celuilalt sot.

Nu sunt nici sotii intre ei si nici rudele unuia dintre soti cu rudele celuilalt sot. (Afinitatetermen ce desemneaza legatura juridica, derivata din casatorie, in ce priveste raporturile

dintre oricare dintre soti si rudele celuilalt sot.)

 CADASTRU – sistem unitar si obligatoriu de evidenta tehnica, economica si juridica prin

care se realizeaza identificarea, inregistrarea, reprezentarea pe harti si planuri cadastrale a

tuturor terenurilor, precum si a celorlalte bunuri imobile de pe intreg teritoriul tarii,

indiferent de destinatia lor de proprietate.

 CARTE FUNCIARA – inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de

publicitate imobiliara in cadrul caruia evidenta se tine pe imobile si nu pe proprietari. C.F

se intocmeste in mod distinct pentru fiecare imobil si cuprinde mentiuni despre toate

actele translative sau constitutive de drepturi in privinta imobilului respectiv. Se

intocmeste si se numeroteaza pe localitati.

 CAPACITATE DE FOLOSINTA (capacitate subiectivala) A PERSOANEI FIZICE

- expresie ce desemneaza aptitudinea individului de a avea drepturi si obligatii. Prin acest

concept se exprima calitatea omului de a fi subiect de drept sau. In alti termeni,

aptitudinea sa de a fi titular de drepturi si obligatii.

 CAPACITATEA DE FOLOSINTA A PERSOANEI JURIDICE – aptitudinea

generala si abstracta a persoanei juridice de a avea drepturi si obligatii care se

circumscriu scopului avut in vedere la infiintarea ei. Este inalienabila.

 CLAUZA CONTRACTUALA – stipulatie inclusa de parti, in virtutea principiului

libertatii conventiilor, in continutul contractului lor.

 CONCESIUNE – operatie juridica avand ca finalitate punerea in valoare a unor activitati

economice, servicii publice, unitati de productie ale unor regii autonome si terenuri

proprietate de stat.

 CONTRACT DE COMISION – contract in temeiul caruia o persoana fizica sau juridica

numita comisionar, se obliga fata de alta persoana (fizica sau juridica) numita comitent,

sa incheie anumite acte juridica in nume propriu, dar in contul acesteia din urma, primind

pentru serviciul respectiv o remuneratie numita comision, calculata procentual la valoarea

operatiunii realizate.  CONTRACT DE COMODAT – contract prin care o persoana numita comodant, remite,

spre folosinta temporara, unei alte persoane numita comodatar, un lucru cu obligatia

pentru acesta din urma de a-l restitui in natura, in individualitatea sa.

 CONTRACT DE DONATIE – contract solemn, unilateral si cu titlu gratuit prin care

una din parti, numita donator, isi micsoreaza actual si revocabil, cu intentie liberala,

patrimoniul sau cu un drept (real sau de creanta), marind corespunzator patrimoniul

celeilalte parti, numita donatar, cu acelasi drept, fara a urmari sa primeasca ceva in

schimb.

 CONTRACT DE INTRETINERE – contract in virtutea careia una din parti numita

intretinut instraineaza un bun sau plateste o suma de bani (numita capital) celeilalte parti,

numita intretinator, care se obliga in schimb, sa-i asigure intretinerea (adica toate cele

necesare traiului), pe durata intregii sale vieti, si, la deces sa o inmormanteze dupa datina.

 CONTRACT DE LOCATIUNE – contractul in virtutea caruia o persoana numita

locator se obliga sa asigure altei persoane numita locatar folosinta integrala sau partiala a

unui lucru sau prestarea unui serviciu pe o durata de timp determinata, in schimbul unui

pret corespunzator.

 CONTRACT DE MANDAT – contract in virtutea caruia o persoana numita mandatar se

obliga sa faca ceva pe seama altei persoane, numita mandant, de la care a primit o

imputernicire in acest scop.

 CONTRACT DE RENTA VIAGERA – contract prin efectul caruia o persoana numita

credirentier, instraineaza un bun sau plateste o suma de bani (numita capital) catre o alta

persoana numita debirentier, care se obliga, in schimb, sa efectueze in favoarea celei

dintai o prestatie periodica in bani, numita renta viagera, pana la decesul acesteia.

 CONTRACT DE SCHIMB – contract prin care partile, numita copermutanti, dau

fiecare celeilalte un lucru pentru altul.

 CONTRACT DE SUBLOCATIUNE – acord de vointe in temeiul caruia locatarul care a

dobandit folosinta temporara a unui bun pe baza unui contract de locatiune subinchiriaza

acel bun unui tert (sublocatar) care se obliga sa plateasca chirie.

 CONTRACT DE VANZARE-CUMPARARE – contract prin care una din parti, numita

vanzator, stramuta proprietateaunui bun al sau asupra celeilalte parti, numita cumparator,

care se obliga a plati, in schimb, celui dintai (adica vanzatorului) o suma de bani

convenita ca pret al bunului vandut.

 DREPT DE ABITATIE – drept de uz avand ca obiect o casa de locuit. In principiu, nu

poate fi cedat si nici inchiriat; prin exceptie titularul sau poate inchiria altcuiva partea din

casa pe care nu o locuieste.  REPT DE CREANTA – exprima facultatea creditorului dintr-un raport juridic

obligational de a pretinde debitorului indeplinirea obligatiei corelative de a da, de a face

sau a nu face ceva.

 DREPT DE IPOTECA – drept real accesoriu avand ca obiect un bun imobil al

debitorului sau al altei persoane fara deposedare, care confera creditorului ipotecar

dreptul de a urmari imobilul respectiv in stapanirea oricui s-ar afla si de a fi platit cu

prioritate fata de ceilalti creditori din pretul acelui bun.

 DREPT DE PREEMTIUNE – facultate de care se bucura o persoana de a fi preferata

oricarei alte persoane la cumpararea unui anumit bun.

 DREPT DE PROPRIETATE – drept subiectiv, ce da expresie juridica aproprierii unui

lucru intr-o anumita forma sociala si care permite individului, entitatilor juridice colective

sau statului, ori organelor sale (centrale sau locale) sa posede sau sa foloseasca si sa

dispuna de lucrul respectiv, fie direct si nemijlocit prin putere proprie si in interes

propriu, fie indirect si nemijlocit, ca efect al punerii in valoare de catre titularii lor a

drepturilor reale principale constituite asupra lui, in cadrul si cu respectarea legislatiei

existente.

 DREPT DE SERVITUTE – drept real imobiliar, accesoriu, perpetuu si indivizibil care

dezmembreaza proprietatea, conferind titularului sau anumite prerogative strict limitate

asupra lucrului altuia.

 DREPT DE SUPERFICIE – drept real care consta in dreptul de proprietate ce-l are o

persoana numita superficiar asupra constructiilor, plantatiilor si altor lucrari aflate pe

terenul apartinand altei persoane, teren in privinta caruia superficiarul dobandeste un

drept de folosinta.

 DREPT DE UZUFRUCT – drept real care confera titularului sau posesia si folosinta

asupra lucrurilor ce apartin altcuiva, percum si posibilitatea exercitarii acestor atribute in

aceleasi conditii ca si proprietarul avand insa indatorirea de a conserva substanta

lucrurilor respective.

 EVICTIUNE – termen ce desemneaza pierderea de catre cumparator, in tot sau in parte,

a dreptului de proprietate asupra lucrului cumparat, sau tulburarea cumparatorului in

exercitarea prerogativelor de proprietar cu privire la acel lucru, pierdere sau tulburare

survenite ca urmare a valorificarii de catre vanzator sau de catre un tert a unui drept care

exclude, in tot sau in parte, dreptul cumparatorului referitor la bunul respectiv.

 GAJ – contract accesoriu, real, unilateral si indivizibil in temeiul caruia debitorul sau o

terta persoana remite creditorului sau unui tert, un bun mobil, corporal sau incorporal, in

vederea garantarii executarii unei obligatii.

 POPRIRE – modalitate a executarii silite constand in indisponibilizarea sumelor de bani,

titlurilor de valoare sau a altor bunuri mobile, incorporale, urmaribile datorate debitorului de catre un tert sau pe care acesta i le va datora in viitor in temeiul unor raporturi juridice

existente.

 PROMISIUNE DE CONTRACT – conventia prin care una din parti sau ambele parti se

obliga sa incheie in viitor un anumit contract al carui continut esential este determinat in

prezent.

 REZILIERE – termen ce desemneaza in mod generic desfacerea contractului

sinalagmatic cu executare succesiva, producand efecte numai pentru viitor, iar nu si

pentru trecut si care este motivata prin faptul neesecutarii necorespunzatoare a

contractului de catre una din parti din cauze imputabile acesteia.

 REZOLUTIUNEA CONTRACTULUI – desemneaza desfiintarea cu efect retroactiv a

contractului sinalagmatic cu executare uno ictu, la cererea unei parti ca urmare a

neexecutarii culpabile a prestatiei asumata de catre cealalta parte.

 SUBROGATIE – procedeu juridic presupunand substituirea creditorului dintr-un raport

juridic obligational de catre o alta persoana care platind acestuia (creditorului initial)

datoria debitorului dobandaste calitatea de creditor al acelui debitor impreuna cu toate

drepturile pe care le avea impotriva lui creditorul platit.

 VICII ASCUNSE – desemneaza in mod generic defectele sau deficientele calitative ale

bunului vandut, inchiriat, sau ale lucrarilor executate, care, existand in momentul predarii

bunului nu au fost cunoscute de catre dobanditor si nici nu puteau fi descoperite de el prin

mijloacele obisnuite de verificare sau receptie si care fac ca bunul sa nu poata fi

intrebuintat conform destinatiei sale ori ii micsoreaza posibilitatile de intrebuintare in asa

masura incat se poate presupune ca dobanditorul n-ar fi contractat sau n-ar fi consimtit sa

plateasca pretul contractual stabilit daca l-ar fi cunoscut.

 TESTAMENT – act juridic unilateral, solemn, esentialmente personal si revocabil prin

care testatorul dispune, pentru cazul incetarii sale din viata de intreaga sa avere sau numai

de o parte din aceasta.

 

Birouri de Carte Funciara

imobiliare-stiri | 14 iunie 2012

Birouri de Carte Funciara

 Birou de Carte Funciara Sector 1

Primiri Acte: 9.00-11.30

Eliberari Acte: 13.00-15.00

Adresa: Str. Eugen Carada nr. 3, et. 1, sect.3

 Birou de Carte Funciara Sector 2

Primiri Acte: 9.00-11.30

Eliberari Acte: 13.30-15.30

Adresa: Str. Eugen Carada nr. 3, et. 1, sect.3

 Birou de Carte Funciara Sector 3

Primiri Acte: 9.00-11.00

Eliberari Acte: 13.30-15.00

Adresa: Str. Ilfov nr.6, parter, sect.3

 Birou de Carte Funciara Sector 4

Primiri Acte: 9.00-12.00 Marti si Joi

Eliberari Acte: 13.00-15.30 Luni si Joi

Adresa: Bd. George Cosbuc nr. 11, sect.4

 Birou de Carte Funciara Sector 5

Primiri Acte: 9.00-11.00

Eliberari Acte: 14.00-15.30

Adresa: Str. Eugen Carada nr. 3, et. 2, sect.3

 Birou de Carte Funciara Sector 6

Primiri Acte: 9.00-11.30

Eliberari Acte: 12.30-14.00

Adresa: Str. Popa Tatu nr.5, sect.1

 

Administratii financiare

imobiliare-stiri | 14 iunie 2012

Administratii financiare

 

 Administratia financiara sector 1

Adresa: Str. Roma nr.7, sector 1

Telefon: 230 17 00

Program de lucru: 8.00-13.00 L-V – 18.00-20.00 L si J

 Administratia financiara sector 2 – pentru persoane fizice

Adresa: Str. Avrig, nr. 63, sector 2

Telefon: 256 99 35, 256 99 13

Program de lucru: 8.00-13.00 L-V 16.00-18.00 L si J

 Administratia financiara sector 2 – pentru persoane juridice

Adresa: Str. C.A. Rosetti nr.39, sector 2

Telefon: 313 40 08, 313 31 97

 Administratia financiara sector 3 – pentru persoane fizice

Adresa: Str. Lucretiu Patrascanu nr.10, sector 3

Telefon: 340 47 81, 340 16 00

Program de lucru: 8.00-13.00 L-V 16.00-18.00 L si J

 Administratia financiara sector 3 – pentru persoane juridice

Adresa: Calea Mosilor nr. 156, sector 2

Telefon: 314 62 22

 Administratia financiara sector 4 – pentru persoane fizice

Adresa: Str. Cutitul de Argint nr.7, sector 4

Telefon: 336 99 40, 336 99 05

Program de lucru: 8.00-13.00 L-V 16.00-18.00 L si J

 Administratia financiara sector 4 – pentru persoane juridice

Adresa: Str. Mariuca nr.14, bl.109, sector 4

Telefon: 334 61 38

 Administratia financiara sector 5

Adresa: Calea 13 Septembrie nr.164, sector 5

Telefon: 410 06 12, 410 49 41, 410 10 94

Program de lucru: 8.00-11.00 L-J 16.00-18.00 L si J

 Administratia financiara sector 6

Adresa: Str. Popa Tatu nr.7, sector 6

Telefon: 315 32 68

Program de lucru: 8.00-12.00 L-V 16.00-18.00 L si J

 


Acte necesare vanzarii

legislatie-imobiliare | 14 iunie 2012

Acte necesare vanzarii

Acte necesare vanzarii

Acte necesare cadastru / intabulare

Pentru realizarea documentatiei aveti nevoie de urmatoarele acte:

 Actele de proprietate ale imobilului (Contract de Vanzare-Cumparare, Proces verbal de

Predare-Primire in cazul in care imobilul a fost cumparat de la stat, Sentinta Civila,

Certificat de Mostenitor, Act de donatie,etc.) – in doua copii din care una legalizata.;

 Certificat Fiscal pentru Cadastru si Intabulare;

 Acte de indentitate ale proprietarului/proprietarilor – in doua copii;

 Cerere tip completata si semnata de proprietar – pusa la dispozitie de expertul autorizat;

 Declaratie privind limitele proprietatii pentru care se executa masuratorile – pusa la

dispozitie de expertul autorizat;

 Cerere de inregistrare in Cartea Funciara – pusa la dispozitie de expertul autorizat;

Atentie! Certificatul fiscal este valabil 30 de zile, si nu trebuie sa depaseasca sfarsitul lunii. ex:

Daca cererea a fost depusa dupa data de 25 martie este valabil pana la 1 mai.

Fara plan cadastral nu se poate face nicio instrainare. In cazul in care imobilul a fost dobandit

dupa 1 iulie 1999 (data la care a intrat in vigoare Legea Cadastrului si Cartii funciare) si exista

plan cadastral nu se mai face alt plan cadastral.

Certificatul Fiscal

Este documentul care atesta faptul ca proprietarul figureaza pe rolul administratiei financiare cu

imobilul ce urmeaza a fi vandut, imobil pentru care impozitele sunt achitate la zi, nefiind urmarit

pentru eventuale debite sau amenzi catre stat.

Actele necesare eliberarii acestui certificat fiscal sunt urmatoarele :

 cerere (formular tip);

 act de identitate (original si fotocopie);

 dupa caz :

 Certificat de mostenitor (original si copie xerox);

 Certificat de deces (original si copie xerox);

 Certificat de nastere (original si copie xerox);

 Certificat de casatorie (original si copie xerox);  Sentinta de divort (original si copie xerox);

 dovada achitarii taxei de timbru in valoare de 1 leu/document;

 dovada achitarii taxei de timbru in valoare de 4 lei;

 timbru fiscal de 0.30 lei.

Certificatul fiscal se va elibera, prin compartimentul REGISTRATURA – personal proprietarului

pe baza buletinului de identitate sau a cartii de identitate, dupa caz.

În situatia în care proprietarul nu se poate prezenta, se va desemna un reprezentant prin procura

notariala sau împuternicire avocatiala.

Pentru persoanele din strainatate, procura trebuie sa fie întocmita la Ambasada sau Consulatul

României. Certificatul fiscal este valabil doar 30 de zile de la eliberare.

Adeverinta Asociatia de Proprietari/Locatari

Adeverinta de la Asociatia de Proprietari, respectiv Locatari, este un formular standard care

atesta ca nu aveti datorii catre asociatie.

 se completeaza in 3 exemplare de catre administrator si presedintele Asociatiei de

locatari. Este obligatoriu ca acestia sa semneze sa stampileze si sa-si treaca numele in

clar;

 se ataseaza copie xerox dupa ultima lista a cotelor de la intretinere (care sa aiba stampila

asociatiei in original);

 se ataseaza copie xerox a ultimei chitante a platii cotelor de intretinere;

 vizarea adeverintei de catre Primaria de sector;

Adeverinta de la Asociatia de locatari este valabila numai cu viza Primariei de sector.

Extrasul de carte funciara

Extrasul de carte funciara este actul in care este trecuta situatia juridica a imobilului. Aici sunt

trecute toate datele referitoare la descrierea imobilului, numele si prenumele proprietarilor, actele

prin care acestia au dobandit imobilul, sarcinile proprietatii (ipoteca, interdictii de instrainare,

privilegii, etc).

Extrasul de carte funciara se elibereaza de catre Biroul de Carte Funciara in baza actelor de

proprietate care au fost intabulate in Cartea Funciara a imobilului. Pentru eliberarea acestuia

trebuie sa va adresati biroului notarial unde se va semna contractul de vanzare cumparare si unde

trebuie sa depuneti:

 dovada intabularii imobilului;

 copie act de proprietate;  copie act identitate proprietar (proprietari);

 cerere tip;

Acest extras de carte funciare se elibereaza numai delegatiilor notariali, la cererea clientilor si are

un termen de valabilitate de 5 zile de la data depunerii cererii, timp in care nu se poate elibera un

alt extras de carte funciara pentru acelasi imobil. Astfel, este exclusa vanzarea imobilului de

doua ori. Mai dureaza 1-2 zile obtinerea lui.

 Certificatul de sarcini va fi necesar in cazul in care cadastrul s-a facut cu mult timp in

urma dar fara intabulare.

 Rolul fiscal – notarul face intabularea pentru cumparator.

In cazul in care faceti un precontract (care nu este realizat la notar) – cumparatorul trebuie sa

solicite certificatul de carte funciara informativa, pe baza unei chitante scrisa de cel care vinde.

Cel mai sigur este sa participe si martori, indicat 2 (dar sa nu fie ruda pana la gradul 3 inclusiv).

Actele care atesta dreptul de proprietate

Actul de dobandire al bunului imobiliar care atesta proprietatea poate fi de mai multe tipuri in

functie de urmatoarele cazuri:

1. Imobilul a fost cumparat de la o persoana fizica

- in acest caz este vorba despre un act de vanzare-cumparare

2. Imobilul a fost cumparat de la stat dupa 1989

- act de vanzare-cumparare

- procesul verbal de predare-primire a imobilului

- dovada achitarii integrale a apartamentului din partea societatii creditoare, daca plata s-a facut

in rate

- daca plata ratelor s-a facut cu imprumut de la CEC, atunci este necesara si incheierea de radiere

a inscriptiei ipotecare pe care CEC-ul a luat-o la semnarea contractului de vanzare-cumparare

3. Imobilul a fost cumparat de la stat inainte de 1989

 contractul de construire

 procesul verbal de predare-primire a imobilului

 titlul de proprietate eliberat de Administratia financiara.

 incheierea de radiere a inscriptiei ipotecare, pe care CEC-ul a luat-o la semnarea

contractului de vanzare-cumparare (daca acesta a fost cumparat cu plata in rate).

 Daca imobilul a fost achitat integral, dar nu a fost radiata inscriptia ipotecara, atunci

trebuie sa va prezentati la CEC cu contractul de construire in original si sa depuneti o

cerere prin care sa solicitati eliberarea unei adeverinte din care sa rezulte ca imobilul a

fost achitat integral si acordul CEC-ului ( biroul administrativ) pentru radierea inscriptiei ipotecare. Termenul de eliberare variaza intre 3 si 7 zile. Radierea inscriptiei ipotecare se

face la biroul de carte funciara.

In functie de caz si urmatoarele acte pot atesta dreptul de proprietate:

 Certificat de mostenitor

 Contract de donatie

 Contract de schimb

 Sentinta civila definitiva

Acte necesare pentru vanzare imobil

1. Acte de proprietate in original

a) in cazul actelor incheiate cu SCAVL Giulesti, SC ICRAL Foisor SA, SC Orizont SA, DAFI,

SC APOLODOR SA, IMOBILIARA RA, SC ROMCONFORT SA, SC Cotroceni SA, SC

TITAN SA , SC BERCENI SA etc.:

- contract vanzare cumparare sau contract de construire; act aditional;

- proces verbal de predare-primire a locuintei

- contract de imprumut

- dovada de achitare integrala (adeverinta)

b) in cazul actelor incheiate la notar – contract vanzare cumparare

c) in cazul mostenirilor, dupa caz, actele de proprietate de la punctul a) sau b) si certificatul /

certificatele de mostenitor.

La incheierea contractului de vanzare cumparare se vor prezenta in original toate actele fostilor

proprietari (istoricul proprietatii).

2. Certificat fiscal de la Directia Taxe si Impozite Locale sau Primaria Localitatii unde se afla

apartamentul – pentru judete. In certificatul fiscal trebuie precizat obligatoriu: proprietarul sau

proprietarii cu numele corect; adresa corecta a apartamentului; suprafata de teren aferenta; fara

datorii.

Certificatul fiscal nu trebuie sa fie mai vechi de 3 zile si trebuie sa fie eliberat in luna in care se

incheie contractul de vanzare cumparare in forma autentica.

Certificatul fiscal trebuie adus la notariat cu o zi inainte de autentificarea contractului de vanzare

cumparare, pentru verificare. In cazul in care nu se aduce cu o zi inainte si exista greseli,

proprietarul isi asuma riscul de a nu incheia contractul de vanzare cumparare la data programata.

In cazul in care apartamentul nu este intabulat, intabularea se poate face si de catre biroul

notarial si trebuie adus certificat fiscal pentru intabulare. La data incheierii contractului de

vanzare cumparare trebuie adus un alt certificat fiscal, valabil 3 zile, cu mentiunea “pentru

vanzare “.

3. Incheierea de carte funciara de la judecatorie sau de la Agentia Nationala de Cadastru si

Publicitate Imobiliara – Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara – Biroul de Carte Funciara

de sector.

4. Extrasul de carte funciara (valabil 5 zile de la data depunerii cererii la Agentia Nationala de

Cadastru si Publicitate Imobiliara – Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara – Biroul de Carte

Funciara de sector), care se obtine numai de biroul notarial. In extras trebuie sa se precizeze ca imobilul nu este grevat de sarcini.

Pentru obtinerea extrasului de carte funciara, trebuie sa se prezinte si sa completeze cererea la

notariat, unul dintre proprietari, cu patru zile lucratoare inainte de incheierea contractului de

vanzare cumparare.

5. Adeverinta de la asociatia de locatari / proprietari din care sa reiasa ca apartamentul nu are

datorii la cotele de intretinere, vizata la primaria de sector.

In cazul in care apartamentul este situat in sectorul 5, cererea trebuie depusa la Primarie, pentru

vizat, cu cel putin 6 (sase) zile lucratoare inainte de semnarea contractului de vanzare cumparare;

6. Ultima chitanta de achitare a energiei electrice.

7. Dosar cadastral in copie.

8. Daca este cazul, certificat pentru schimbarea adresei postale, in cazul in care adresa postala

din titlul de proprietate nu corespunde cu adresa postala din certificatul fiscal, incheierea si

extrasul de carte funciara.

9. Certificate de casatorie vanzatori si cumparatori (daca este cazul), sau sentinta civila de divort

cu mentiunea “definitiva si irevocabila”.

10. Buletinele / cartile de identitate (trebuie sa fie in perioada de valabilitate), in cazul in care

este expirat se prezinta pasaport si carnet de conducere.

Toate documentele se prezinta in original.

 


Harta RATB – harta regia autonoma transport Bucuresti

imobiliare-stiri | 31 mai 2012

Harta RATB – harta regia autonoma transport Bucuresti

Harta RATB

Harta RATB

Harta Metrorex – Bucuresti – harta metrou

imobiliare-stiri | 31 mai 2012

Harta Metrorex – Bucuresti – harta metrou

Harta-Metrorex

Harta-Metrorex

 

Cum se obtine acordul de mediu pentru constructii

legislatie-imobiliare | 15 mai 2012

Cum se obtine acordul de mediu pentru constructii

CE ESTE ACORDUL DE MEDIU?
Acordul de mediu este decizia autoritatii competente pentru protectia mediului, care ofera titularului de proiect dreptul sa realizeze proiectul. Acordul de mediu este un act tehnico-juridic eliberat in scris prin care se stabilesc conditiile de realizare a proiectului, din punct de vedere al protectiei mediului.
Acordul de mediu este emis de Agentia pentru Protectia Mediului in vederea obtinerii autorizatiei de construire.
CAND SE SOLICITA ACORDUL DE MEDIU?
Solicitarea acordului de mediu este obligatorie pentru proiecte de investitii noi, pentru modificarea substantiala a celor existente, inclusiv pentru proiecte de dezafectare aferente activitatilor si/sau instalatiilor cu impact asupra mediului.
UNDE SE SOLICITA ACORDUL DE MEDIU?
Toate solicitarile de acorduri de mediu, insotite de fisa tehnica privind conditiile de protectia mediului (anexa la certificatul de urbanism, conform prevederilor legislatiei in viguare privind autorizarea lucrarilor de constructii) necesara pentru obtinerea Acordului Unic se depun la Autoritatea Publica pentru Protectia Mediului pe raza careia se afla amplasamentul ales al proiectului.
LEGISLATIE CURENTA

OUG 195/2005 privind Protecia Mediului;

HG 1213/2006 privind stabilirea procedurii cadru de evaluare a impactului aspra mediului pentru anumite proiecte publice si private;

Ordinul M.A.P.M. nr. 860/2002 privind procedura de evaluare a impactului asupra mediului si de emitere a acordului de mediu cu modificarile si completarile ulterioare;

Ordinul M.A.P.M. nr. 863/2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii cadru de evaluare a impactului asupra mediului.

ACTE NECESARE

Cerere;

Fisa tehnica de mediu, conform Ordin 1430/2005, care se elibereaza odata cu certificatul de urbanism de catre comisiile de acorduri unice;

Certificat de urbanism;

Acte doveditoare ale dreptului de folosinta (copie);

Plan de situatie, anexa la certificatul de urbanism (copie);

Plan de incadrare in zona (copie);

Dovada platii tarifului initial de avizare conform anexei 5 din Ord. 860/2002 – memoriu tehnic conform normativului de continut (anexa II.2) din Ord. 860/2002 pentru proictele care se incadreaza in Anexa I.1 sau I.2 din ordinul mentionat mai sus;

Anunt public conform modelului din Ordinul 1037/2005, de modificare si completare a Ord. 860/2002.

TARIFE

Evaluarea initiala a solicitarii (pentru proiecte cu impact nesemnificativ carora li se aplica stampila de tip A si pentru proiecte cu impact redus, carora li se aplica stampila de tip B, fara parcurgerea etapei de incadrare) – 100 lei.

Etapa de incadrare a proiectului in procedura de evaluare a impactului asupra mediului (pentru proiecte care se regasesc pe anexa I.2 a ord. 860/2002 si se supun etapei de incadrare in vederea realizarii Evaluarii Imapactului de Mediu) – 400 lei.

Etapa de definire a domeniului evaluarii si de realizare a raportului evaluarii impactului asupra mediului – 1.000 lei.

Etapa de analiza a calitatii raportului evaluarii impactului asupra mediului – 2.000 lei.

Revizuirea/actualizarea acodului de mediu – 500 lei.

Etapa de analiza a calitatii raportului evaluarii impactului asupra mediului – 2.000. lei
VALABILITATE
Acordul de mediu este valabil pe toata perioada punerii in aplicare a proiectului, dar isi pierde valabilitatea daca lucrarile pentru care a fost eliberat nu incep in maximum doi ani de la data emiterii acordului lui.
Acordul de mediu se suspenda pentru nerespectarea prevederilor acestuia dupa o somatie prealabila cu termen care se mentine pana la eliminarea acuzelor, dar nu mai mult de sase luni.
Acordul de mediu se revizuieste daca apar elemenete noi necunoscute la data emiterii.

 

Ghidul vanzatorului de imobiliare

imobiliare-stiri | 15 mai 2012

Ghidul vanzatorului de imobiliare

Pasii necesari pentru realizarea vanzarii:

 

1. Pregatirea actelor
Inainte de a pune in vanzare o proprietate imobiliara este necesar sa va asigurati ca toate actele sunt in regula, exemplu: daca este intabulat si declarat la finante, succesiunea incheiata, impozitele platite la zi, ipoteca radiata din foaia de sarcini a imobilului – daca e ste cazul, etc. Puteti pierde o oferta foarte buna sau un client daca toate aceste aspecte nu sunt puse la punct.
2. Pretul
Bineinteles ca dumnavoastra sperati sa obtineti o suma cat mai mare la incheierea tranzactiei. Totusi situatia trebuie privita in mod realist. Apeland la toate informatiile din piata sau la serviciile unei agentii imobiliare veti avea parte de consiliere gratuita in domeniul imobiliar si veti obtine o evaluare realista a pretului.
Nu uitati ca majoritatea cumparatorilor sunt informati si analizeaza intotdeuna mai multe oferte. Evident ca vor alege cea mai avantajoasa oferta ce o gasesc dupa crireriile lor de selectie.
Pretul depinte in mare masura si de perioada de timp in care doriti sa vindeti. O vanzare urgenta presupune intotdeauna si un pret mai mic, in timp ce pretul cel mai bun poate fi obtinut doar daca nu va grabiti.
3. Publicitatea
Oferta dumneavoastra trebuie facuta publica si veti fi cu atat mai avantajat cu cat sporiti caile si modalitatile de expunere publica. Noi va sugeram sa promovati oferta dumneavoastra utilizand toate formele de publicitate: internet, publicatii locale si nationale, reviste de afaceri, etc., in felul acesta veti avea posibilitatea sa intrati in contact direct atat cu potentialii clienti cat si cu diferite agentii imobiliare.
In functie de impactul publicitatii facute, puteti reveni la etapa pretului, facand ajustarile necesare: cresterea sau scaderea pretului.
4. Selectionarea unor agentii imobiliare
Este bine pentru dumneavoastra sa luati in considerare toate ofertele ferme primite si sa decideti daca lucrati sau nu cu o agentie imobiliara, sau daca veti lucra exclusiv cu o singura agentie imobiliara. Negocierea pretului depinde in mare masura de acestea. Nu uitati sa negociati totul la maxim, sa cereti in permanenta imposibilul ca sa fiti sigur ca veti obtine tot ce este posibil – ne referim atat la pretul proprietatii imobiliare, cat si la toate conditiile de colaborare cu o agentie: termene, comisioane, taxe, etc.
Totusi nu uitati ca marja de negociere este una dintre cele mai raspandite strategii aplicate pe piata imobiliara, iar aratandu-va rezonabil si deschis la negociere puteti castiga cumparatorul de partea dvs.
5. Selectionarea ofertelor
Nu pierdeti contactul cu potentalii cumparatori. Implicati-va direct in toate negocierile chiar daca lucrati sau nu cu o agentie imobiliara. Tineti cont de sfatul agentului, nu uitati ca el este de partea Dvs.
6. Intocmirea actelor
Daca lucreti cu o agentie imobiliara, atunci lucrurile sunt simple – agentia se ocupa de toate actele, Dvs. doar trebuie sa le semnati. Nu uitati ca actele trebuie autentificate de un notar, vanzarea efectiva facandu-se doar in fata acestuia.
Daca nu vindeti printr-o agentie atunci tot la un notar trebuie sa ajungeti, numai ca actele trebuie sa le pregatiti singur.
Desi nu este obligatoriu, sfatul nostru este sa apelati la o agentie imobiliara.
Apeland la o agentie puteti evita situatii neplacute cum ar fi:
- Transformarea imobilului dumneavoasta intr-un pasaj pietonal pe unde sa treaca    zeci de vizitatori mai mult sau mai putin interesati.
- Risipa de timp si bani pentru: pregatirea documentatiei de vanzare, studierea    pietei, gasirea potentialilor cumparatori
- Implicarea in tranzactii care ar putea avea urmari dintre cele mai neplacute
- Imposibilitatea finalizarii unei tranzactii odata incepute
- Neplaceri ce decurg din evaluarea gresita a imobilului
In mod normal, apeland la o agentie imobiliara, vanzatorul are urmatoarele avantaje:
- Evaluarea realista a pretului
- Publicitatea ofertei
- Selectia cumparatorilor
- Securitatea tranzactiei
- Obtinerea in timpul cel mai scurt a pretului optim
- Verificarea si realizarea in timp util a documentatiei de vanzare

Ce trebuie sa stiti cand cumparati un teren?

imobiliare-stiri | 10 mai 2012

Ce trebuie sa stiti cand cumparati un teren?

La prima vedere, lucrurile sunt cat se poate de simple: vazut, placut, cumparat! In realitate, trebuie sa stiti ca exista cateva lucruri extrem de importante care complica achizitia unui teren, dar care va scutesc de surprize neplacute ulterior.

Locatia-zona
Este bine sa stim, inca de la inceput, ce destinatie vom da terenului. Daca dorim sa cumparam un teren, doar ca o alternativa la depozitele bancare, locatia este esentiala.
Inainte de orice altceva, trebuie sa aflam zonele in care evolutia preturilor va pastra un trend ascendent. Din fericire, in jurul capitalei mai exista zone cu o buna evolutie a preturilor, in ultimii doi ani.
Utilitati
Daca achizitionarea unui teren are drept scop construirea unui imobil de birouri sau costruirea unei case, alaturi de locatie, un alt element, esential de urmarit, il reprezinta planul de retele, cu utilitatile aferente. De fapt, toate aceste elemente se vor reflecta in pretul terenului. Un teren fara utilitati, intr-o zona marginasa, fara infrastructura, va avea un pret pe masura lipsurilor. Toate aceste lipsuri reprezinta viitoare investitii (cheltuieli), pe care trebuie sa le luati in calcul.
Certificatul de Urbanism
Cu toate ca legea nu va obliga ca la achizitionarea unui teren sa solocitati un Certificat de Urbanism, este bine sa stiti ce inseamna acest lucru. Certificatul de Urbanism are doua articole importante: regimul juridic si regimul tehnic.
PUG, POT, CUT
Regimul tehnic defineste, de regula, cei trei parametrii prevazuti in Planul Urbanistic General – PUG: Regimul de Inaltime, Procentul de Ocupare al Terenului – POT si Coeficientul de Utilizare al Terenului – CUT.
PUZ
In situatia ideala parcela pe care o doriti dvs. face parte dintr-o zona pentru care a fost elaborat si aprobat un PUZ (Plan de Urbanism Zonal).Vanzarea unei astfel de parcele pentru care a fost eliberat un Certificat de Urbanism in vederea vanzarii, va poate conferi protectie maxima din punct de vedere tehnic si evitati neplacerile care pot sa apara, enumerate mai jos.
Vecinii, deschiderile, trotuarele, drumurile de servitute
Tineti cont si de alte limitari de constructie in zona respectiva ca de exemplu ce spatiu trebuie sa lasi fata de vecini. Ce deschidere minima trebuie sa aiba terenul la strada.
Daca doriti sa cumparati teren intr-o zona in care nu sunt foarte multe constructii si unde nu exista inca strazi si trotuare asfaltate, faceti un drum la primarie si intrebati daca trebuie lasat spatiu pentru trotuar. Va puteti trezi ca trebuie sa retrageti gardul 2 metri, pentru trotuar, atunci cand se va face, si va strica toate planurile.
Daca terenul este lipit de terenul altui proprietar fara ca intre ele sa existe strada, vanzatorul trebuie sa lase drum de acces, o fasie de-a lungul terenului. Sa nu va treziti ca un alt vecin are drept de servitute chiar pe terenul Dvs.
Conductele de utilitati ce traverseaza un teren si liniile electrice
Obligatoriu verificati daca pe sub teren nu trec conducte de gaz (se verifica la gaze) sau daca nu au existat inainte alte constructii care e posibil sa fi afectat structura solului. In cazul in care terenul este subtraversat de conducte de gaz nu aveti dreptul de a construi nimic pe un perimetru destul de mare, desi terenul este intravilan. Legislatia prevede ca in apropierea unei conducte de transport al gazelor naturale de inalta presiune sa nu se construiasca locuinte la o distanta mai mica de 50 de metri, iar pentru cele de joasa presiune la o distanta de 5 metri. Deci este mai simplu si mai sigur pentru cumparator daca exista un PUZ pentru terenul respectiv. De obicei exista un Certificat de Urbanism dar nu exista un PUZ, ceea ce inseamna ca nu s-a cerut avizul Transgaz sau Distrigaz privind inexistenta vre-unei conducte ce ar putea traversa terenul. Atentie, Extrasul de carte funciara, va ofera doar informatii legate de tipul de teren (de ex. intravilan) si ca nu este grevat de sarcini, deci nu va ofera nicio garantie privind restrictiile de construire.
Nu este recomandata cumpararea unui teren in apropierea liniilor electrice de mare tensiune. Este posibil ca sanatatea omului sa fie influentata de campurile magnetice ce insotesc aceste linii de curent electric si deasemenea este foarte posibil sa nu primiti autorizatie de constructie.
Terenul este recomandat sa fie pe o suprafata plana sau situat intr-un punct mai inalt. Sa nu fie in vale pentru ca probabil vei avea probleme cu inundatiile. Puteti totusi inainte sa faceti si niste teste de sol de specialitate care sa va asigure ca puteti construi exact ceea ce va doriti.
Actele juridice
Trecand peste restrictiile de ordin tehnic va recomandam sa aveti mare grija si la cele de ordin juridic. Puteti evita eventualele probleme viitoare apeland la sfaturile unor specialisti, agentii imobiliare, avocati si notari.

 

 

Stiri imobiliare

imobiliare-stiri | 4 mai 2012

Stiri imobiliare

Pagina 3 din 4‹‹1234››